tirsdag den 6. november 2007

COMPUTERSPIL

  • Hvad er det der er så fascinerende ved computerspil?
  • Hvorfor kan børn og unge fordybe sig i det samme spil igen og igen?
  • Hvilken holdning har du som lærer til computerspil, og hvilken holdning har forældrene mon?

Medierådet har lavet et godt gennemarbjedet materiale omkring emnet, der lægger op til en debataften sammen med forældrene. Til denne aften tilrådes det, at der er en tovholder, her står din bibliotekat til rådighed. Læs mere om materialet på følgende link:

Se dette bud på computerspillets udvikling, måske kan du genkende noget?:

Hvordan er din viden om computerspil? Prøv spillet Professor Nukem og find ud af det:

Følg linket til Medierådet, hvor du får gode råd bl.a. om computerspil:

Den Danske Kulturkanon består af 96 kunstværker indenfor 7 kunstområder. Disse udvalgte værker er tænkt som øjenåbnere i debatten om dansk kunst og kultur. Der er ingen computerspil repræsenteret i denne kanon. Computerspillet Hitman var dog tæt på at blive inddraget i området Design og Kunsthåndværk. Derfor har en gruppe danske spilforskere, lavet dette alternativ, hvor de giver et bud på en kanon omhandlende danske og udenlandske computerspil:


Følg linket til Troldspejlet, her kan du bl.a. finde spilanmeldelser:


Følg linket til Machinima, her kan du finde vejledninger til filmfremstilling, ved hjælp af computerspil:

”Serious Games Interactive udvikler engagerende læringsspil af høj kvalitet til både uddannelsesinstitutioner og det private marked".

Sådan lyder sloganet på forsiden af deres site. De har bl.a. udviklet spillene: Global Conflicts: Palestine og Boliva Burns. Formålet med deres spil er, at få spillerne til at reflektere over og diskutere spillets indhold. Kan bruges i samfundsfag, historie og engelsk. Klik på linket, og prøv spillet:

Ingen kommentarer: